شرح خبر

طبق اطلاعیه رسمی موسسه تکنولوژی ماساچوست Massachusetts Institute of Technology-MIT چهار نفر از محققان این دانشگاه معتبر از امسال عضو آکادمی علوم امریکا شده اند.


مهران کاردر


این موفقیت به خاطر نقش پیوسته و برجسته آن ها در علوم و تحقیقات بنیادی و دست آوردهای آن ها بوده است. این چهار نفر عبارتند از امی فینکلشتاین استاد اقتصاد، سیوا گانگ ون استاد فیزیک، فنگ ژانگ استاد عصب شناسی و استاد مهران کاردر استاد فیزیک و دارنده کرسی فرانسیس فریدمن می باشد.


مهران کاردر دوره کارشناسی خود را در سال 1979 در کمبریج به اتمام رسانده و دکتری خود را در سال 1983 از MIT دریافت کرده است. به مدت 3 سال عضو و محقق جوان دانشگاه هاروارد بوده است. در سال 1986 با سمت استادیاری به MIT برگشته است و از سال 1996 استاد کامل یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان شده است. او بارها به عنوان محقق مهمان در آکسفورد انگلستان دانشگاه کاتولیک بلژیک، دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا و برکلی امریکا و همچنین نرمال سوپریور پاریس Ecole Normale Superieure به تحقیق و تعامل پرداخته است.


مهران کاردر متخصص حوزه فیزیک آماری است و این موضوع را در MIT و دانشگاه های معتبر دنیا و در کارگاه های بین المللی درس داده است. نتیجه این درس ها دو کتاب مرجع در این زمینه به نام های فیزیک آماری ذرات و فیزیک آماری میدان ها از انتشارات کمبریج است. در سال 2018 جایزه معتبر جان دیوید جکسون را در حوزه تدریس فیزیک از انجمن معلمان فیزیک امریکا دریافت کرده است. کاردر یکی از بنیانگذاران موسسه علوم پیچیده New England Complex Science Institute و عضو هیات سردبیری مجله فیزیک آماری Journal of Statistical Physics است.


از جایزه های معتبر دریافتی کاردر می توان به جایزه پژوهشی برگمان Bergmann memorial research award، جایزه موسسه سلون the A. P. Sloan Fellowshipو جایزه گاگنهایم Guggenheim Fellowship نام برد.


منبع خبر: وبگاه خبری MIT





نویسنده خبر: شانت باغرام
کد خبر :‌ 2511

آمار بازدید: ۲۹۱
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com