شرح خبر

رامین گلستانیان فیزیکدان ایرانی  برنده جایزه معتبر پیر ژیل دو ژن     Pierre-Gilles de Gennesاز ژورنال European Physical Journal E    در زمینه ماده چگال نرم و بیوفیزیک شد. گلستانیان به خاطر پژوهش های گسترده اش در زمینه میکرو شناگرها و اندرکنش های  هیدرودینامیکی آن ها  که باعث کشف های هیجان انگیز در زمینه ماده های فعال شده، این جایزه را نصیب خود نموده است.



این جایزه،  ششمین جایزه  به نام پیر ژیل دو ژن برنده جایزه نوبل و بنیانگذار ژورنال EPJE  است که قرار است در کنفرانس مواد مایع پیش رو در ماه ژوئیه در لوبلیانای اسلونی به گلستانیان اهدا شود.

رامین گلستانیان دکتری خود را از مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان تحت نظر استاد خود مهران کاردر از MIT  دریافت کرد. سپس دوره پسادکتری را در موسسه فیزیک نظری کاوالی در دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا گذراند. پیش از آن که در سال 2010 به دانشگاه اکسفورد ملحق شود، استاد مرکز تحصیلات تکمیلی و دانشگاه شفیلد بود. موضوعات مورد علاقه پژوهشی رامین بسیار وسیع است از فیزیک آماری سیستم های غیرتعادلی، ماده چگال نرم تا بیوفیزیک را در بر می گیرد.

گلستانیان به خاطر پژوهش هایش درباره مواد فعال active matter، میکروشناگرها و کلوییدها بسیار معروف است. رامین برنده جایزه الوک Holweck Medal  از انجمن فیزیک فرانسه نیز می باشد.

منبع خبر: Springer

 



نویسنده خبر: شانت باغرامیان
کد خبر :‌ 2249

آمار بازدید: ۲۴۵
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com