شرح خبر

دکتر رضا عسگری، خزانه‌دار انجمن فیزیک ایران، عضو هیات علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و رئیس پژوهشکده نانو و مدیر آزمایشگاه ملی ماده چگال به‌عنوان عضو جدید هیئت ویراستاران علمی مجله معتبر یوروفیزیکزلترز Europhysics Letters انتخاب شده است.


دکتر عسگری تحصیلات کارشناسی را در دانشگاه شریف، کارشناسی ارشد را در دانشگاه شهید بهشتی و دکترای خود را از دانشکده فیزیک دانشگاه شریف در سال ۲۰۰۰ گرفته‌اند. دکتر عسگری جوایز متعدد علمی را در طول دوره فعالیت حرفه‌ای خود کسب کرده‌اند. به طور مثال پژوهشگر برتر در حوزه نانو در ایران، پژوهشگر برتر معرفی شده از وزارت علوم ایران، هر دو در سال ۲۰۱۳. پژوهشگر برتر از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری و صاحب کرسی پژوهش از طرف وزارت علوم در سال ۲۰۱۶. هم اکنون استاد عسگری در حال پژوهش در مورد مسائل متفاوت در حوزه سیستم‌های چند ذره‌ای کوانتومی هستند. ایشان به طور خاص در مورد ویژگی‌های انتقال مواد پیشرفته دو بعدی کریستالی به پژوهش می‌پردازد.

استاد عسگری همچنین برروی سیستم گازهای فرمی یک و دو بعدی و نمودار فضای فاز آن‌ها به تحقیق می‌پردازند. وی از هم اکنون عضو هیات سردبیران علمی مجله یوروفیزیکزلترز است.



نویسنده خبر: شانت باغرام
کد خبر :‌ 2909

آمار بازدید: ۲۶۱
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com