شرح خبر

امروز دوشنبه 27 آذرماه، در هجدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری، 20 پژوهشگر و فناور برتر کشور معرفی شدند . در میان این پژوهشگران و فناوران برتر دکتر نیما تقوی نیا استاد دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف قرار دارد. موضوع پژوهشی ایشان سلول های خورشیدی و نانوفیزیک است.

دکتر تقوی نیا استاد دانشکده فیزیک دانشگاه شریف

تصویر:‌دکتر تقوی نیا استاد دانشکده فیزیک دانشگاه شریف

آزمایشگاه لایه نشانی و ذرات نانو دکتر تقوی نیا در دانشکده فیزیک که بخشی از شبکه آزمایشگاه های پژوهشکده نانو دانشگاه شریف است یکی از فعالترین و بزرگترین گروه های تحقیقاتی در دانشگاه های کشور می باشد. خروجی های این آزمایشگاه تحقیقاتی  توسط گروه شریف -سولار تجاری سازی شده است.

در وبگاه شریف سولار می خوانید: "  گروه شریف سولار در سال ۱۳۹۱ به همت دکتر نیما تقوی نیا و دکتر فریبا تاج آبادی و با همکاری جمعی از با تجربه ترین فارغ التحصیلان در حوزه سلول خورشیدی تشکیل شد. مبدأ شریف سولار آزمایشگاه نانوذرات و پوشش های نانومتری (NCL) در دانشگاه صنعتی شریف است. شریف سولار عملا کانال تجاری سازی فناوری برای NCL و برای گروه های دیگری است که در زمینه فناوری خورشیدی فعال هستند. NCL مستقر در دانشکده فیزیک و یکی از آزمایشگاه های شبکه پژوهشکده علوم و فناوری نانو است که در زمینه پژوهش سلول خورشیدی و LED فعال است ..."

بیشک فعالیت های دکتر تقوی نیا در زمینه فیزیک نانو و سلول های خورشیدی یکی از مهم ترین تحقیقاتی است که امروز در دانشگاه ها انجام می شود که چرخه کاملی از تحقیقات علمی در مرز دانش تا تجاری سازی را در  بر می گیرد.

 

منبع خبر: ایسنا



نویسنده خبر: شانت باغرام
کد خبر :‌ 2355

آمار بازدید: ۲۶۵
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com